Verhuizing verpleegafdelingen
“De beste zorg voor kind en (aanstaande) moeder, nu en in de toekomst.” Daar streven wij naar. Daarom bouwen we samen aan een vernieuwd Wilhelmina kinderziekenhuis, waar patiënten en hun familie centraal staan. Een kans om de zorg nog beter te organiseren voor onze patiënten en medewerkers.

De verhuisplanning uitklapper, klik om te openen
In deze fase zijn er twee verhuismomenten. De namen van de afdelingen en de medewerkers blijven per afdeling nog hetzelfde!
- Afdeling Eekhoorn is verhuisd op 30 juli naar de 4e etage.
- Afdeling Dolfijn verhuist op 19 september naar de 3e etage.
In november krijgen de verpleegafdelingen een andere samenstelling van patiëntengroepen en verpleegkundige teams. Uiteraard worden onze medewerkers hiervoor uitgebreid bijgeschoold. De afdelingen krijgen ook nieuwe dierennamen en een volledig nieuwe uitstraling. De afdelingsnamen Dolfijn, Kikker en Eekhoorn verdwijnen in november.

Waarom verhuizen onze verpleegafdelingen? uitklapper, klik om te openen
We bouwen samen aan een vernieuwd modern Wilhelmina Kinderziekenhuis waar patiënten en hun familie centraal staan. Ouders en kinderen denken hierin mee. Vanaf november zijn onze verpleegafdelingen nog slimmer georganiseerd en krijgen ze een nieuwe uitstraling. Deze veranderingen worden stap voor stap doorgevoerd.
De verpleegafdelingen (Dolfijn, Kikker en Eekhoorn) verschuiven binnen ons gebouw. Alle afdelingen krijgen vanaf november dit jaar nieuwe dierennamen en een nieuwe uitstraling. Inmiddels is afdeling Giraf opgeheven en zijn deze patiënten verhuist naar het Prinses Máxima Centrum.
Wat merken u en uw kind hiervan? uitklapper, klik om te openen
De veranderingen worden stap voor stap vanaf juli doorgevoerd. De verpleegafdelingen verhuizen daarom in verschillende fasen naar andere verdiepingen. Uiteraard houden wij u en uw kind op de hoogte van de ontwikkelingen.
Door de verhuizingen en verbouwingen binnen het WKZ kan er geluidshinder ontstaan. Onze excuses daarvoor! Heeft u vragen? Vraag dan op de afdeling naar de teamleider.